Зміст

  • Місце установки — форм-фактор камери заднього огляду
  • Як і на що виводити відеосигнал?
  • Режим виводу зображення
    • Паркувальні мітки (лінії)
  • Кут огляду камери
  • Матриці камер
  • Мінімальна освітленість
  • Роздільна здатність матриці і відео
  • Сигнал/шум
  • Робоча температура
  • Пило – та вологозахист
  • Додаткові функції
  • Рейтинг кращих універсальних камер заднього огляду
    • 5-е місце: Interpower IP-662IR
    • 4-е місце: Interpower IP-980FR
    • 3-е місце: Interpower IP-616IR
    • 2-е місце: Blackview UC-10
    • 1-е місце: AVIS AVS311CPR (EYE CCD)

    З-за поганого огляду і безлічі мертвих зон, парковка є однією з найскладніших операцій вироблених водієм транспортного засобу. Тому, для полегшення цієї задачі, водії мають можливість встановити спеціальну камеру заднього огляду, що, як показує практика, значно полегшує парковку. Також, як варіант, або в додаток до задній камері можлива установка спеціальних датчиків парктроніки — система безконтактних датчиків, яка буде сигналізувати водія про наближення до якихось перешкод.

    Місце установки — форм-фактор камери заднього огляду

    Будь-якому водієві важливий зовнішній вигляд його улюбленого автомобіля, а дизайн і місце установки задньої камери безпосередньо змінюють задній зовнішній вигляд авто. Тому дуже важливо вибрати саме той пристрій, після установки якого ви не захочете його відразу ж викинути.

    Розрізняють кілька основних типів камер заднього виду:

    Штатна камера заднього виду — встановлюється або в спеціальне місце відведене для неї виробником, або замість підсвічування заднього номерного знака — при цьому підсвічування також реалізується за допомогою камери. Такі камери малопомітні і їх дуже легко встановлювати так як всі (ну напевно) вже продумано виробником. З недоліків таких камер можна виділити вузькоспрямованість вироблених камер під марку і модель авто, що дозволяє встановлювати такі камери тільки в ті моделі автомобілів, установка в які підтримуються цією камерою, так і вартість таких камер відповідно більше. Як варіант можуть встановлюватися замість ручки багажника або емблеми марки автомобіля.

    Універсальна камера заднього огляду можна зробити установку на будь-який автомобіль, але найчастіше такі камери добре помітні і можуть стати метою для злодіїв. Також виділяють кілька видів:

    • Врізна — встановлюється з допомогою засувок і/або стопорних гайок в спеціальний отвір, яке просверливаеться в задньому бампері автомашини. Свердління бампера авто і є головним недоліком таких камер. Але такі камери малопомітні, тому їх установка є найбільш оптимальним варіантом при відсутності можливості встановити штатну задню камеру.
    • Накладна камера — встановлюється на кронштейні, який прикріплюється до заднього бамперу за допомогою шурупів (знову свердління бампера). Правда є можливість закріпити таку камеру за допомогою двостороннього скотчу, але тоді ви ризикуєте втратити камеру (особливо в зимову пору року). Такі камери дуже добре помітні і їх легко зняти, тому не дуже рекомендую цей варіант.
    • Камера заднього виду вмонтована в рамку номерного знаку авто — дозволяє легко встановити камеру практично на будь-яку автомашину. Правда якщо у вашого авто дуже сильно вигнутий бампер (посадкове місце під номерний знак), ви, швидше за все не зможете встановити таку камеру. З недоліків такого варіанту виділяються легка съемность такої камери спільно з номерним знаком.

    Як і на що виводити відеосигнал?

    Найпоширенішими пристроями виведення відеосигналу з камери заднього виду є:

    • Зовнішні монітори встановлюються на торпедо авто, часто вміють складатися не затуляючи огляд водієві, або взагалі встановлюються в дзеркало заднього виду.
    • Автомагнітола або навігатор з вільним входом, модульний відеореєстратор.

    За типом підключення камери розрізняють на дротові і бездротові.

    При кабельному підключенні сигнал з матриці камери спочатку оцифровується процесором, а після тим же процесором кодується в аналоговий сигнал — тобто відеосигнал проходить подвійну конвертацію. Це потрібно для спрощення кабельної системи зв’язку та монітору. Передача сигналу по кабелю можлива в двох різних стандартах кольоровості — європейської (PAL) або американської (NTSC). Сучасні камери і монітори часто підтримують обидві системи кольоровості. Але дуже важливо, щоб стандарти кольоровості збігалися, інакше висновок зображення буде неможливий.

    При бездротовому варіанті передачі відеосигналу виділяється одна величезна перевага — немає необхідності протягувати під внутрішньою обшивкою через весь салон авто кабелі. Але в той же час бездротова передача даних більш схильна шумів (білий сніг на зображенні) і відстань передачі має обмеження близько 15 метрів. За способом модуляції бездротового сигналу розрізняють:

    • FM-модуляція — найчастіше до стандартного виходу камери підключають зовнішній FM-передавач, а з боку монітора — зовнішній FM-приймач, таким чином зробивши з’єднання практично без кабелів.
    • Передача сигналу через Wi-Fi — камера створює точку доступу (паролем), підключившись до якої з будь-якого пристрою з операційною системою Android, iOS ви можете через спеціальний додаток переглядати відеосигнал передається в режимі онлайн.

    Режим виводу зображення

    Так як при здачі тому водії звикли орієнтуватися по дзеркалах заднього виду, то сучасні камери можуть відображати зображення дзеркально, тобто воно буде виглядати як у дзеркалі. Дуже добре коли ця функція буде отключаемой — тоді ваш вибір буде і пряме, і дзеркальне відображення.

    Паркувальні мітки (лінії)

    Камера автоматично накладає на виведене зображення мітки з відстанню. Це дозволяє набагато простіше орієнтуватися при маневрах. Але для коректної роботи даної функції необхідно точно встановити камеру згідно з інструкцією, що додається до неї (висота установки). Інакше камера буде виводити неправдиві дані. Тому дуже непогано якщо дана функція буде отключаемой.

    Кут огляду камери

    Чим більше кут огляду камери тим більше об’єктів вона зможе охопити. Але при цьому потрібно враховувати, що зі збільшенням кута огляду також збільшуються спотворення зображення за рахунок ефекту «риб’ячого ока». Ще при збільшенні кута огляду повинно збільшуватися дозвіл відео, інакше зображення буде виглядати розмитим.

    Для камер заднього огляду вважається оптимальним варіантом кут огляду від 120 до 170 градусів. При цьому камери з кутом до 125 вважаються вузькоспрямованими, а вище 170 градусів широко спрямованими.

    Матриці камер

    CCD — дуже прекрасне якісне зображення, висока світлочутливість, не найменша вартість, але при цьому порівняно невелика швидкість обробки зображення.

    HCCD — те ж що і CCD, правда якість одержуваної картинки ще вище.

    CMOS — найбільш поширена (застосовується в більшості телефонів) і недорога матриця. Має високу швидкість обробки зображення, але якість картинки і світлочутливість трохи нижче попередніх варіантів. Хоча все залежить від якості самої матриці — є примірники нітрохи ні гірше CCD матриць. Так і цілком прийнятне освітлення в нічний час доби забезпечують ліхтарі заднього ходу — вони автоматично включаються з задньою передачею.

    Мінімальна освітленість

    Даний параметр якраз і вказує на світлочутливість матриць, за допомогою нього здійснюється оцінка працездатності камер в темний час доби. Хоча, як вже було зазначено, ліхтарі заднього ходу роблять його не таким вже і темним.

    В сучасних камерах цей параметр коливається в межах від 0.01 до 3 лк. Загалом, чим менше тим краще. Для порівняння, світлочутливість хорошої камери з CCD матрицею буде близько 0.01 лк, а для відмінних матриць CMOS вже близько 0.1 лк.

    Роздільна здатність матриці і відео

    У камер заднього виду стандартом вважається дозвіл матриці 628 на 582 пікселів, а це всього 0.3 Мпікс. Чому так мало? Так як відеосигнал в основному передається по стандартах PAL або NTSC то вони мають своє максимальне дозвіл. В цьому випадку воно вимірюється в кількості ТВ-ліній(ТВЛ). По вертикалі дозвіл жорстко встановлено стандартом і становить 625 рядків (ТВЛ), тому в описах воно не вказується. Горизонтальний дозвіл теоретично становить 600 рядків, але на практиці воно буває від 420 до 540 ТВЛ коливається від кута огляду камери.

    Сигнал/шум

    Співвідношення сигнал/шум виражає якість зображення — його незашумленность. Для більшості моделей на сьогоднішній день вважається нормальним співвідношення в 40дБ — цілком прийнятна картинка. У більш дорогих моделях можливе підвищення параметра до 50 дБ — зображення найвищої якості.

    Робоча температура

    Так камера повинна витримувати як і спеку, так і мороз, то цей параметр дуже важливий. Тому хорошим показником якості камери є заявлене витримування температур від – 25°С до +65°С, хоча на практиці камера може працювати і в більш широкому діапазоні температур.

    Пило – та вологозахист

    Камера заднього огляду розташовується зовні автомобіля, тому вона схильна до впливу пилу, бруду, різної рідини і т. д. Оцінка захищеності камери від впливу зовнішніх факторів визначається за міжнародним стандартом IEC 60529, і подається у вигляді ІРху. «х» позначає ступінь захисту від пилу, а «y» — від вологи.

    Для задніх автомобільних камер найбільш поширені такі варіації:

    • IP66 — максимальний захист від пилу захист від струменя води, морських хвиль і т. д.
    • IP67 — все та ж повний захист від пилу, але тепер камера витримає навіть короткочасне занурення у воду.
    • IP68 — від пилу захист по максимуму, а камеру можна занурити на глибину більше 1 метра і тримати там 30 хвилин. Весь цей час камера буде функціонувати.

    Додаткові функції

    • Інфрачервона підсвітка — камера має кілька світлодіодів, які випромінюють світло у невидимому нам діапазоні. Але стандартні ліхтарі заднього ходу світять набагато яскравіше, тому, як і у випадку підсвічування в відеореєстраторах, це більше маркетинговий хід, ніжили практичний додаток.
    • Автоматична настройка експозиції – автоматична корекція експозиції (наскільки затемненим або засветленным буде передане відео) залежно від освітленості.
    • Автоматична корекція балансу білого – в залежності від зовнішнього джерела освітлення (ліхтарі, сонце, фари) змінює баланс білого, таким чином значно покращуючи зображення.
    • Пульт ДУ – можна зустріти тільки в досить дорогих моделях. Часто буває провідним і дозволяє дистанційно, наприклад, змінювати кут огляду і т. д.

    Рейтинг кращих універсальних камер заднього огляду

    Тут підібрані універсальні камери заднього виду, тому перед вибором камери з цього списку необхідно перевірити, чи є під ваше авто штатна камера, так як її установка набагато простіше і практичніше.

    5-е місце: Interpower IP-662IR

    Ця автомобільна задня оглядова камера накладного типу встановлюється з допомогою шурупів на бампер вашого автомобіля. Як ви можете бачити, выкрутка такої камери не займе багато часу, тому вона і на п’ятому місці. В іншому ж ця камера нітрохи не гірше подальших моделей. Вона має матрицю CCD з дозволом на виході відео 728×488 пікселів. При цьому кількість ТВ-ліній становить 520. Камера має огляд з кутом до 170 градусів, зображення видається тільки в дзеркальному відображенні. Присутній інфрачервона підсвітка, але при цьому сама матриця має світлочутливість аж у 0.01 люкс. Камера має хорошу пылевлагозащиту IP67 з робочими температурами від -20°С до +70°С, обладнана функцією паркувальних місць. Пропорція між сигналом і шумом у даному пристрої складає 47.2 дБ, що забезпечує просто відмінна якість переданого зображення. Із систем кольоровості підтримується тільки NTSC, кабельне підключення. Знайти дану модель на ринку можна за вартістю від 790 рублів.

    4-е місце: Interpower IP-980FR

    Ця невелика накладна камера закріплюється з допомогою гайки в невеликому высверленном отворі. Зняти таку конструкцію доволі непросто, правда залишається можливість її випадкового зламу. Огляд цієї моделі складає кут в 170 градусів. Матриця типу HCCD має дозвіл на виході 648×488 пікселів при кількості в 480 ТВЛ. Високе значення співвідношення сигнал/шум у 47.2 дБ гарантує високу якість одержуваного зображення. Камера видає відео в дзеркальному і прямому відображенні при чутливості матриці до світла в 0.01 люкс. Кодування відеосигналу здійснюється тільки в стандарт кольоровості NTSC при дротове підключення. Камера оснащена хорошим стандарту IP67 пило-вологозахисту з робочими температурами всього -10 до +46 градусів. Також дана модель наділена додатковими функціями: паркувальні мітки, автоматичне виправлення балансу білого, автонастройка експозиції. Поставляється дана камера з роздрібною вартістю від 800 рублів.

    3-е місце: Interpower IP-616IR

    Дана модель має форм-фактор рамки номерного знаку, і природно, встановлюється замість неї. Матриця CCD OmniVision OV7959 з дозволом на виході 648×488 пікселів при кількості ТВ-ліній в 480. Обзорность в цій камері має кут в 170 градусів. Мінімальне освітлення помітне камерою становить 0.01 люкс, маєм ІЧ-підсвічування. Висока пропорція між сигналом і шумів становить 47 дБ, що дозволяє вам мати високоякісне відео. Камера видає зображення тільки в дзеркальному відображенні при його передачі у систему кольоровості NTSC. Додатково камера наділена функцією накладки паркувальних місць і автоналаштуванням експозиції, оснащена хорошим IP67 пило-вологозахисту з робочою температурою навколишнього середовища від -30°С до +50°С. Ринкова ціна починається від 1050 рублів.

    2-е місце: Blackview UC-10

    На другому місці вже розташувалася врізна камера заднього огляду. Вона має кут огляду 170 градусів і матрицю типу CMOS з сенсором OmniVision OV7070. Дозвіл вихідного відео становить 648×488 пікселів при передається дозвіл 420 ТВЛ. Камера оснащена функцією паркувальних ліній і вологозахист IP67, має металевий корпус. Зображення передається за підтримки двох стандартів кольоровості: PAL і NTSC. Світлочутливість матриці знаходиться в межах 0.2 люкс. Ціна на дану модель стартує від 870 рублів.

    1-е місце: AVIS AVS311CPR (EYE CCD)

    Перше місце займає порівняно дорога модель за вартістю близько 2900 рублів. Спосіб установки даної моделі врізний в бампер (хоча є така ж модель накладного типу з вкручування в бампер), в комплекті йде необхідна металева фреза. Ця модель має металевий корпус з конструкцією типу «око», що дозволяє змінювати кут нахилу і повороту камери на необхідний. Камера має клас пило – вологозахист IP67 з діапазоном робочих температур від -40C до +70 C. Це дозволяє використовувати дану модель практично в будь-якому кліматі.

    Дана модель камери має матрицю CCD PC1099 з роздільною здатністю відео на виході 512х492 пікселів при кількості ліній ТБ в 420. Оглядовість моделі від AVIS складає кут в 170 градусів. Передача сигналу відбувається в стандарті NTSC. Світлочутливість матриці знаходиться в межах 0.1 люкс. Камера видає зображення в прямому та дзеркальному відображенні. Цілий ряд додаткових функцій, значно підвищують якість зображення: відключаються паркувальні лінії, гамма-корекція, корекція кольору, фонової засвітки, експозиції, балансу білого. Такий набір характеристик робить цю модель камери заднього огляду високоякісної і довговічною.

    (Оцінок поки що немає)

    Завантаження…
    Мітки:відеокамеру, Відеореєстратор

    Схожі записи




    • ТОП 7 камер на 360 градусів 2016 року

      2 коментарю | Мар 2, 2016



    • Тест-огляд відеореєстратора з антирадаром Dyton Regibox R1

      3 коментарю | 20 Груд, 2013



    • Якщо машина – другий дім

      Коментарів немає | травня 30, 2014



    • Система відеоспостереження як складова капітального ремонту

      Коментарів немає | 18 Лют, 2013



    • Hi-Tech одяг з вбудованим комп’ютером Media Lab

      3 коментарю | 20 Лют, 2011



    • Як вибрати автомобільний відеореєстратор. Рейтинг кращих відеореєстраторів в 2017 2018 році

      Коментарів немає | 6 Груд, 2017

    2 коментаря

  • Дмитро 10.02.2018



    Відповісти

    Залишився задоволений камерою ParkCity PC-2204. Кілька погіршується видимість ввечері, але це нормально для універсальної камери за цю ціну. Дісталася мені, до речі, з авіто всього за 699 рублів. Легко налаштовується. Влагоустойчива – встановив біля номерів. В принципі, встановлюється скрізь, за кріпленням треба стежити.

  • Михайло 26.06.2018



    Відповісти

    В принципі, без різниці, яка марка, якщо камера накладна. Мені знадобилося 2 рази, щоб усвідомити це — обидва рази відкручували. Остання стояла интерпауер — досить міцно кріпилася, але все одно зняли. Взяв на авіто універсальну на тойоту. Коштувала до 1000, продумана доставка.